Weekend - Reisverslag uit Kissimmee, Verenigde Staten van Zillah René Deborah Lee - WaarBenJij.nu Weekend - Reisverslag uit Kissimmee, Verenigde Staten van Zillah René Deborah Lee - WaarBenJij.nu

Weekend

Blijf op de hoogte en volg Zillah René Deborah

29 April 2017 | Verenigde Staten, Kissimmee

Ons weekend stond in het teken van zoveel mogelijk niets doen. We hebben al een hoop gedaan deze vakantie en soms is het ook lekker om op een bedje in de zon te liggen bij het zwembadje of om gewoon op je eigen bed te liggen bij de airco.
Om toch nog iets gezien en gedaan te hebben, vonden we de zaterdagavond geschikt genoeg om een mall op te zoeken om wat souveniertjes te scoren. Zillah is helemaal geslaagd. Zowel voor zichzelf als voor haar thuisblijvers. 2 Winkels waar ze niet uit te slaan was. Allemaal spulletjes van animes, voor de mensen die dat niet kennen: dat zijn Japanse strips en daar hoort een hele life style bij.
Voor taalnazi Deborah hebben we ook een shirt gevonden (ja ik weet dat ik als taalnazi schrijffouten heb gemaakt in dit reisdagboek. Typen op een IPhone, auto woordcorrectie en niet de tekst nalopen voor publicatie).
René is met lege handen naar huis gegaan. Nu ja, helemaal leeg waren ze nou ook weer niet. Hij had een brownie van Carlo's Bakery. Die zit sinds een klein jaartje ook in de Florida Mall.

Zondag ochtend hebben we een wandelingetje gemaakt op ons park en eindelijk de huisalligator gespot. Wat een gaaf gezicht! Hij lag lekker te zonnen aan de kant van het water. Oma, geen paniek, overal zijn hekken waar hij niet onder, door of overheen kon. We zijn veilig.
Voor zondag in de middag had ik een kleine verrassing voor Zillah op het programma. Ik had op bijna 3 kwartier rijden van het huisje een anime winkel gevonden waar ze ook tekenles gaven. Dat zou een uurtje duren in de namiddag. Ik heb het hotel laten bellen voor een reservering. Maar helaas, de tekenaar was er niet. Die zou er pas weer de 21e zijn. Van mei. Dus. Dan zijn we er niet. Dat is pech hebben. Toch maar de winkel opzoeken. Wie weet wat we vinden. Eenmaal daar aangekomen was het meer een wat uit de kluiten gegroeide bezemkast en binnen stonk het. Naar zweet, knoflook en ui. De airco werkte ook niet al te best dus het was wat bedompt. Vrij snel ben ik naar buiten gevlucht. Nicotine ruikt beter als dat.
De winkel was wel een schot in de roos! Zillah heeft haar boekenreeksen aan kunnen vullen met 3 boeken een poster en een hebbedingetje.

In de avond hebben we bij onze andere buren een balletje geslagen op het golfterrein. Klinkt fancy he? Eigenlijk was het gewoon midgetgolf. Maar op een verschrikkelijk mooi en groot terrein. We hebben niet voor punten gespeeld, maar ik was de winnaar! Hahahaha

Voor de komende dagen hadden wij een bezoekje aan Key West op het programma staan. Door de warmte hebben we besloten dat we niet de behoefte hebben om in totaal minstens 16 uur in een auto te zitten. Dus we hebben de geplande hotel overnachting geannuleerd en we blijven lekker hier. We hebben nog kaartjes voor Seaworld en Aquatica. Dus daar gaan we maar eens goed gebruik van maken.

• 01 Mei 2017 - 18:59

Thea:

Oma is blij dat alles goed afgebakend was voor de alligator, want ze hoort al genoeg moordverhalen van Thea over kannibalen. Dit kan oma niet meer verwerken op haar leeftijd. Geniet nog lekker van de laatste dagen in u.s.a.. Groetjes van de thuisblijvertjes.